-

Autori

  • Zhainagul BEISENOVA L.N. Gumilyov Eurasian National University
  • Kulanda KANAFIEVA University of Information Technology and Business
  • Saltanat MOLDAKHMETOVA Language Training Center M. Narikbayev KAZGUU University
  • Zhanar KUANDYKOVA L.N. Gumilyov Eurasian National University

DOI:

https://doi.org/10.52846/aucssflingv.v43i1.3

Cuvinte cheie:

alfabetism funcțional, predarea limbilor, metode de dezvoltare a alfabetismului funcțional al studenților

Rezumat

Articolul de față vizează definirea competențelor de gândire critică și stimularea gândirii critice în predarea limbilor. Una dintre necesitățile globalizării lingvistice este alfabetismul funcțional, care presupune un nivel de stăpânire a limbii materne. În prezent, principalul obiectiv este stabilirea unor cerințe mai stricte privind nivelul de cunoștințe și de competențe al studenților. În prezent, procesul educațional din instituțiile de învățământ superior ar trebui să se axeze pe dezvoltarea de competențe care contribuie la implementarea conceptului de învățare pe tot parcursul vieții. În mod evident, principala condiție pentru dezvoltarea acestor competențe este prezența unui anumit nivel de alfabetism funcțional. Astfel, alfabetismul funcțional este un fenomen social și economic legat de bunăstarea populației și a țării în asamblul său.

Publicat

2022-01-20