EXPLORING LANGUAGE ACQUISITION IN INFANTS: A REVIEW FROM NEUROLINGUISTIC AND COGNITIVE PERSPECTIVES

Autori

  • Iulia Elena CÎNDEA Faculty of Letters and Arts, Lucian Blaga University of Sibiu
  • Cosmin CÎNDEA Faculty of Medicine, Lucian Blaga University of Sibiu

DOI:

https://doi.org/10.52846/aucssflingv.v46i1-2.143

Cuvinte cheie:

Language Acquisition, Bilingualism, Ideographic languages

Rezumat

Achiziția limbii este un proces complex și polivalent, crucial pentru înțelegerea modului în care funcționează creierul și pentru facilitarea procesului de învățare a limbilor. Articolul de față prezintă o meta-analiză a teoriilor și perspectivelor predominante în achiziția limbii, integrând perspective interdisciplinare. Prin analizarea contribuțiilor teoriilor-cheie – Behaviorism, Nativism, abordări socioculturale sau cognitive – și evaluarea suportului lor empiric, articolul are scopul de a oferi o înțelegere nuanțată asupra modului în care dezvoltarea limbajului este modelată în contexte diverse, mono- și bilingve. Subliniind contribuțiile teoreticienilor de referință, precum Skinner, Chomsky, Vygotsky și Piaget, alături de cercetările contemporane în domeniul bilingvismului realizate, printre alții, de către Bialystok sau Kuhl, acest articol analizează problema complexă a achiziției limbii.

Publicat

2025-02-18