PECULIARITIES OF GERMAN GENDER-ORIENTED ADVERTISEMENT TEXTS
DOI:
https://doi.org/10.52846/aucssflingv.v46i1-2.132Cuvinte cheie:
advertisement text, gender-neutral, gender-markedRezumat
Articolul de față definește particularitățile textelor publicitare orientate în funcție de gen din limba germană, sintetizează și sistematizează abordări din diferite țări în ceea ce privește această problemă și evidențiază caracteristicile lexico-stilistice ale textelor publicitare orientate în funcție de gen din limba germană, precum și trăsăturile sintactice și compoziționale ale acestora, punând accentul pe instrumentele lingvistice care permit exprimarea particularităților genurilor din diferite puncte de vedere.
Întrucât o reclamă se adresează în principal unei femei, unui bărbat sau ambelor sexe, textul publicitar prezintă o serie de trăsături compoziționale, stilistice, dar și o anumită orientare tematică și lexicală. Astfel, se demonstrează că textul publicitar poate fi atât neutru, cât și marcat, din punctul de vedere al genului.