L’ARGUMENTATION DANS LE DÉBAT TÉLÉVISUEL

Autori

  • Diana COSTEA Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti

DOI:

https://doi.org/10.52846/aucssflingv.v44i1-2.66

Cuvinte cheie:

televiziune, argumentaţie, strategii discursive

Rezumat

Procesul argumentativ în corpusul analizat se declanşeazã pornind de la rãspunsuri contradictorii la întrebãri comune. Confruntarea se sprijinã pe divergenţa punctelor de vedere, pe refuzul şi atacul argumentelor celuilalt. Concluzia cade în sarcina destinatarilor ultimi ai cuvântului. Publicul are un orizont de aşteptãri şi o anumitã experienţã culturalã, la care se adaugã experienţa personalã a fiecãrui telespectator. În consecinţã, argumentaţia în cadrul mesajului televizat va avea o pluralitate de lecturi. Scopul fiecãrui participant, prin strategiile argumentative folosite, este acela de a face publicul sã adere la tezele sale.

Publicat

2022-11-18