La relation d’inclusion semantique: dysfonctionnements textuels et strategies d’optimisation didactique

Autori

  • Moulay Mohamed TARNAOUI Université Ibn Zohr
  • Sidi sidi Mohamed HAMDANI Université Ibn Zohr
  • Hassan HASSOUN Université Ibn Zohr

DOI:

https://doi.org/10.52846/aucssflingv.v45i1-2.118

Cuvinte cheie:

anaphora, textual dysfunctions, hyperonymy/hyponymy relationship

Rezumat

Studiul se axează pe disfuncțiile anaforice în ceea ce privește incluziunea semantică observate la levii marocani care învață franceza ca limbă străină (FLE) într-un text scris. Aceste abateri textuale, considerate o strategie de învățare, perturbă citirea și interpretarea textului și generează probleme de scriere autentice, care impun intervenții pedagogice. Fără îndoială, mărcile de coeziune joacă un rol funcțional important în economia textului, asigurând legăturile și, astfel, participând la organizarea conținutului lingvistic ce trebuie transmis. Odată menționate, identificate și analizate aceste defecte textuale, scopul nostru principal a fost acela de a sugera profesorului căile și instrumentele didactice necesare pentru ca elevul să poată evita aceste deficiențe legate de relația de hiperonimie/hiponimie în textele pe care le va redacta pe viitor.

Publicat

2023-12-11